Koululaisten syyslomaleiri 2pv
Tiistai 13.10.2026 klo 10.00-13.00
Keskiviikko 14.10.2026 klo 10.00-13.00
Keramiikkapaja Patinassa järjestetään koulujen syyslomalla kahden aamupäivän keramiikkaleiri. Leiri on suunnattu noin 9-13 -vuotiaille. Tärkeintä kuitenkin on, että koululainen on kiinnostunut savitöistä ja jaksaa keskittyä työskentelyyn. Leirille osallistuminen ei edellytä aikaisempaa keramiikan kokemusta.
Leirillä opetellaan monipuolisesti eri käsinrakennustekniikoita ja niin nipistely, makkarat kuin levytekniikkakin tulevat tutuiksi. Töiden koristelussa kokeillaan erilaisia painanta- ja kaiverrustekniikoita sekä maalataan töitä engobe-savilieteväreillä. Leirin jälkeen työt jäävät pajalle kuivumaan, jonka jälkeen ne raakapoltetaan, lasitetaan kiiltävällä värittömällä lasitteella ja lopuksi lasituspoltetaan. Valmiit työt ovat noudettavissa noin 4 viikon kuluttua leirin päättymisestä.
Leiri toteutetaan pienenä, enintään 8 osallistujan ryhmänä, jolloin leirin ilmapiiri on rauhallinen ja jokainen saa yksilöllistä ohjausta. Leirille voi varata mukaan pienen välipalan.
Leiriä ohjaa positiivinen ja innostava keramiikka-artesaani Laura. Lauralla on usealta vuodelta kokemusta lasten ohjaamisesta ja hänen opissaan pääsee kivoissa tunnelmissa taiteilemaan ja oppimaan uutta.
Keramiikkaleirin hinta on 105 euroa ja pitää sisällään ohjauksen, kaikki materiaalit, töiden poltot ja lasituksen värittömällä kiiltävällä lasitteella sekä alv:n 25,5 %.
Ilmoittautuminen leirille
Varaa paikka leirillä lähettämällä tietosi alla olevalla lomakkeella. Paikka vahvistetaan sähköpostitse, jolloin toimitetaan myös lasku leiristä. Leiri on mahdollista peruuttaa veloituksetta 7 pv ennen sen alkua. Tämän jälkeen tehdyistä peruutuksista peritään puolet leirimaksun hinnasta ellei peruutuspaikalle saadaan uutta osallistujaa. Sairastapauksissa osallistumisen voi siirtää tuleville kursseille.
Ellet saa vahvistusviestiä 2 päivän kuluessa, tarkistathan onko viesti ohjautunut roskapostikansioon.



